Klubbens tidigare dokumenterade aktiviteter.

Januari 2013
Så var det dax igen för Rallysamband, vi har blivit tillfrågade att hjälpa till vid 2 st rallyn umder början på 2013.
Det ena är Skogsrundan den 16/2, å den andra är DanAnderssonsMinne den 23/2.
Vi har även fått förfrågan att hjälpa Kopparbergs Radioklubb vid Bergslagsrallyt den 2/2 och Svenska rallyt den 8/2.
Som vanligt, hör av er till sambandsgruppen om intresse finns.

1 januari 2012 Nu börjar det röra på sig i garagen, rallysäsongen är i antågande. Vi har fått förfrågan om Dan Anderssons Minne,
och Skogsrundan 2012. DAM går av stapeln den 4 feb, och Skogsrundan den 25 feb.
Finns det intresse att deltaga, hör av er till sambandssektionen.

25 februari 2010 Årsmöte i klubblokalen.

20 februari 2010 Ännu ett lyckat samband i klubbens regi, Dan Anderssons Minne 2010
Vi var 15st operatörer som engagerade oss i rallyts vedermödor, och
rallyts dommare hade bara gott att förmedla till oss.

Tack till samtliga som ställde upp !
/Sambandsgruppen gm. SM4Tzz

23 januari 2010
Den andra krossbandaren iordningställdes i Nyhammars vattentorn.

Veckan 42.
Genomförde VHF-gruppen en liten arbetsinsats på klubblokalens tak. Nya antenner för 2m monterades. En vertikal AR2a (donerad av SM4XIP) och en 9el Tonna (donerad av SM4XIU, moddad av SM4TZZ) åkte upp på Stolle-rotorn.
Kablaget till antennerna är RG213 till AR2an, och nån myko ½" i Al till Tonnan.
SVFen blev över förväntan, knappt mätbar på vertikalen, 1:1.3 på yagin.

13-14 januari 2006
Första sambansuppdraget i år, blev en utmaning genom Bergslags Rallyt. Totalt 23 operatörer fördelat på två dagar. Sambandet delades mellan SK4EA, SK4UG och SK4DM, tack för ett ypperligt sammarbete och lån av krossbandsrepiter och R0an. Sträckningen var under fredagen norr om Ludvika med 2SS som kördes två gånger, och lördagen söder om, med 5SS. Sambandet avlöpte utan större störningar och incidenter, lite bilder från HQt med omnejd.
Tack till alla som ställde upp.

28 januari 2006
Dan Anderssons Minne genomfördes utan större missöden i trakten Ulriksberg-Fredriksberg. Totalt tre SS-sträckor kördes, med nio operatörer på dessa, dessutom operatörer på HQ och i stf SäkerhetsChefens bil. Så här såg det ut på serviceplatsen, vilken även var start på SS3. (Flera bilder kommer) Vi passade även på och prova att köra på 10m bandet, men med nedslåeende resultat.
Stort tack till alla som ställde upp.

12 mars 2006
GrangärdeSprinten löpte på utan några större/mindre incidenter. Vi var fem operatörer som tjänstgjorde i skogen öster om Nyhammar, under söndagen.
Ännu ett tack till de som ställde upp.

9 okt 2004
QRT ! ECHOLINK uppstartad på RU390, som SK4DM/L. Lite info om hur det fungerar hittar du här!

7-8 okt 2006
Gjorde Tor (FOC) och jag (TZZ) ett ryck i shacket. Vi möblerade om lite och borrade en hel del i väggarna.
Kom gärna med förslag om hur vi vill ha det !

27 okt 2006
Månadsmöte i klubblokalen. Inbjudna var Börje Karlsson (SäkCh Ludvika Kommun) och Hans-Erik Wickberg (Ch Räddningstjänsten). Börje förklarade hur kommunen ser på vårt deltagande vid en svår påfrestning enligt Lag om Extraordinär händelse. Vi lade fram våra åsikter och det blev en givande kväll. Vi passade åxå på att visa upp våran nya sambandsväska inehållande en Yaesu FT-8900 (fyrbandare), nätdel och så småning om även ett triplexfilter.

21 februari
Ännu ett lyckat samband i klubbens regi, Dan Anderssons Minne 2009
Vi var 14st operatörer som engagerade oss i rallyts vedermödor, och
rallyts dommare hade bara gott att förmedla till oss.

Tack till samtliga som ställde upp !
/Sambandsgruppen gm. SM4Tzz